Koszyk (0)
Koszyk jest pusty
Do bezpłatnej dostawy brakuje
-,--
Darmowa dostawa!
Suma
0,00 zł
Cena uwzględnia rabaty
🎉 Szybka wysyłka zabawek i ekspresowe e-booki – kupuj wygodnie na Alturio.pl! Chcesz złożyć zamówienie z dostawą do inego kraju UE? Skontaktuj się z nami – chętnie pomożemy!
- Szukaj
- Moje konto
- Ulubione
-
Koszyk
0
-
Koszyk (0)Koszyk jest pustyDo bezpłatnej dostawy brakuje -,--Darmowa dostawa!Suma 0,00 złCena uwzględnia rabaty
-



Organizacja i zarządzanie w administracji publicznej
Symbol:
Dostępność:
Mało
2
szt.
186.05
Zamówienie telefoniczne: 576019971 Zostaw telefon
Wysyłka w ciągu:
24 godziny
Cena przesyłki:
15.99
- Paczkomaty InPost 15.99
- Kurier 16.99
Kod kreskowy:
EAN:
9788384110973
Wydanie II publikacji zostało zaktualizowane w związku ze zmianami prawnymi, jakie zaszły od czasu pierwszego wydania książki, oraz rozszerzone o nowe treści. Uwzględniono w nim m.in. rzadko poruszane zagadnienia dotyczące kształcenia przyszłych administratywistów oraz podnoszenia kompetencji obecnych pracowników samorządowych. Dzięki badaniom przeprowadzonym przez autorów wśród reprezentatywnej grupy jednostek samorządu terytorialnego czytelnicy dowiedzą się, jakie kompetencje są obecnie poszukiwane w administracji samorządowej i w jaki sposób urzędy zarządzają wiedzą pracowników. Jest to niezwykle istotne zagadnienie w zarządzaniu publicznym, zwłaszcza w kontekście regularnie pojawiających się kryzysów, na które administracja publiczna musi reagować.
Publikacja składa się z XVI rozdziałów ułożonych w logiczną całość. Czytelnik znajdzie w niej informacje m.in. z zakresu:
• realizacji zadań publicznych - omówiono mechanizm ich formułowania w regulacjach prawnych i praktyce dnia codziennego, a także współpracę podmiotów odpowiedzialnych za ich realizację,
• partycypacji społecznej - stanowiącej jeden z kluczowych trendów współczesnych społeczeństw. Ludzie chcą współuczestniczyć w procesach decyzyjnych administracji publicznej, a tam, gdzie to możliwe, podejmować decyzje. Niektóre samorządy skarżą się na brak aktywności mieszkańców, inne natomiast - coraz liczniejsze - odczuwają presję obywatelską zarówno ze strony organizacji pozarządowych, jak i świadomych swoich praw obywateli,
• doradztwa w sektorze publicznym - czyli korzystania z wiedzy, umiejętności i doświadczenia spoza struktur administracyjnych,
• systemów zarządzania jakością - narzędzi służących poprawie efektywności pracy administracji oraz dostosowaniu jej działań do oczekiwań obywateli,
• standardów kontroli zarządczej - wymagań dotyczących stałego doskonalenia funkcjonowania administracji publicznej oraz rosnącej odpowiedzialności kadry kierowniczej,
• jawności i dostępności informacji publicznych - aspektu nabierającego kluczowego znaczenia w budowaniu relacji między administracją a społeczeństwem,
• nowych technologii - w tym roli sztucznej inteligencji w administracji publicznej,
• organizacji urzędu i jego pracy - opisującego ramy organizacyjne i prawne określające zarówno granice samodzielności, jak i odpowiedzialność jednostek administracyjnych,
• kształcenia i szkolenia pracowników administracji publicznej - opartego na obowiązujących programach kształcenia na uczelniach wyższych oraz analizie kierunków szkoleń pracowników samorządowych,
• najnowszych trendów w zarządzaniu publicznym - obejmujących narzędzia czerpiące z dorobku psychologii, socjologii i nauk o zarządzaniu w celu dostosowania działań administracji do potrzeb społecznych,
• planowania strategicznego i polityki rozwojowej - stanowiących jedno z najważniejszych wyzwań współczesności. Autorzy wskazują nie tylko obowiązki administracji w tym zakresie, ale także potencjalne sposoby poprawy efektywności działań, zwłaszcza na szczeblu samorządowym.
Czytelnik znajdzie w niej odpowiedzi na kluczowe pytania, m.in. takie jak:
• Jakie są kluczowe wyzwania współczesnej administracji publicznej?
• Jakie są najważniejsze narzędzia w zarządzaniu publicznym i jak je stosować w praktyce?
• W jaki sposób administracja publiczna może zwiększyć swoją efektywność?
• Gdzie szukać wiedzy i inspiracji w rozwiązywaniu problemów administracyjnych?
• Jakie znaczenie w zarządzaniu publicznym ma otoczenie społeczne i gospodarcze?
• Jak samorządy mogą lepiej zarządzać swoimi zasobami?
• Jakie kompetencje są najbardziej poszukiwane w administracji publicznej?
• Jakie są współczesne trendy w administracji publicznej?
Atutem publikacji jest jej kompleksowe podejście do zarządzania publicznego - każde narzędzie przedstawione jest zarówno z perspektywy wymagań prawnych i organizacyjnych, jak i praktyki stosowania.
Książka będzie szczególnie cenna dla osób zarządzających jednostkami administracyjnymi, odpowiedzialnych za realizację zadań publicznych oraz współpracę z podmiotami zewnętrznymi. Dzięki zgromadzonej wiedzy Czytelnicy dowiedzą się m.in.:
• jak skutecznie organizować pracę swoją i zespołu,
• jak efektywnie współpracować z podmiotami zewnętrznymi,
• jak wdrażać narzędzia zarządzania publicznego zgodnie z obowiązującymi przepisami,
• jak korzystać z nowoczesnych i innowacyjnych rozwiązań w celu rozwiązywania złożonych problemów społeczno-gospodarczych.
Publikacja skierowana jest przede wszystkich do trzech grup adresatów. Pierwszą z nich są praktycy (urzędnicy i menadżerowie średniego i wyższego stopnia, parlamentarzyści i radni) - osoby na co dzień zajmujące się zarządzaniem publicznym, które chcą poznać różne narzędzia zarządzania, także w świetle najnowszych badań.
Wydawnictwo:
C.H. Beck
Autor:
Robert Gawłowski, Krzysztof Makowski
Rok wydania:
2025
Liczba stron:
320
Oprawa:
miękka ze skrzydełkami
Format:
16.5 x 23.8 cm
Numer ISBN:
978-83-8411-097-3
Data premiery:
2025-04-28
Dane producenta
Wydawnictwo C.H. Beck Sp. z o.o.
Bonifraterska 17
00-203 Warszawa
Poland
22 311 22 22
dok@beck.pl
-
Polecane
-
Podobne produkty
151.68