🎉 Szybka wysyłka zabawek i ekspresowe e-booki – kupuj wygodnie na Alturio.pl! Chcesz złożyć zamówienie z dostawą do inego kraju UE? Skontaktuj się z nami – chętnie pomożemy!

Jakość w usługach medycznych. Wpływ systemów zarządzania jakością na efektywność publicznych usług szpitalnych

Dostępność: Mało
79.34
szt.
Zamówienie telefoniczne: 576019971 Zostaw telefon
Wysyłka w ciągu: 24 godziny
Cena przesyłki:
15.99
  • Paczkomaty InPost 15.99
  • Kurier 16.99
Tematyka systemu ochrony zdrowia należy do niezwykle trudnego i złożonego obszaru problematyki społecznej i ekonomicznej, uwikłanej w spory polityczne, obciążonej subiektywnym podejściem i grą różnych interesów. Walory niniejszej monografii można docenić w świetle oczekiwań poprawy mechanizmów decydujących o jakości ochrony zdrowia. W czasie, gdy dominuje przekonanie, że ochrona zdrowia jest nadal nieuporządkowanym obszarem przemian społeczno-gospodarczych problematyka ta ma szczególną wagę sygnalizując potrzebę rozwiązania wielu problemów. Poszukując klucza do reformy ochrony zdrowia Autorka wychodzi ze słusznego założenia, że podstawowym celem ochrony zdrowia jest zapewnienie dobrego zdrowia całemu społeczeństwu. Realizacja tego celu jest możliwa poprzez podporządkowanie rozwiązań systemowych staraniom o jak najwyższe standardy usług medycznych świadczonych całej populacji, ukierunkowane na realizację zasady równości i sprawiedliwości społecznej. W monografii poruszane są kwestie odpowiadające na aktualne zapotrzebowanie społeczne i środowisk związanych z ochroną zdrowia, koncentrujące się na dążeniu do wyższej jakości usług publicznych. Autorka wychodzi poza argumenty finansowe stawiane w debacie publicznej, sporządza diagnozę jakości usług medycznych z perspektywy wewnętrznej, odwołuje się do fundamentalnych celów i wartości służby zdrowia. W monografii zwraca się uwagę dojrzałość i przekonującą wymowę wniosków końcowych. Unika się z powodzeniem uproszczeń i skrótów myślowych nie wdając się w spory z argumentami różnych grup interesów związanych z funkcjonowaniem służby zdrowia. Pozytywna konstrukcja wniosków może być pomocna do poszukiwania rozwiązań systemowych, stwarza lepsze przesłanki do wyróżnienia pozytywnych tendencji oraz zjawisk wskazujących na to, co wymaga poprawy, a także zwrócenia uwagi na elementy negatywne, wymagające eliminacji. Autorka rozprawy burzy uproszczony obraz służby zdrowia zakładający, że przyczyny problemów związanych z jakością usług świadczonych przez publiczne jednostki służby zdrowia wynikają z niedostatecznego finansowania, albo szerzej, z braku równowagi między poziomem oczekiwań społecznych a możliwościami finansowania.
Książka jest skierowana do menadżerów i profesjonalistów medycznych oraz naukowców, doktorantów, studentów zajmujących się tematyką zarządzania jakością.
Parametry:
Wydawnictwo:
Difin
Autor:
Kamila Ćwik
Rok wydania:
2023
Liczba stron:
268
Oprawa:
miękka
Format:
17.6 x 25.0 cm
Numer ISBN:
978-83-8270-148-7
Data premiery:
2022-12-01

Dane producenta

Difin sp z o.o.
ul. F. Kostrzewskiego 1
00-768 Warszawa
Poland

info@difin.pl

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
Jakość
Funkcjonalność
Cena
Podpis
Opinia
Zadaj pytanie
Podpis:
E-mail:
Zadaj pytanie: