Koszyk (0)
Koszyk jest pusty
Do bezpłatnej dostawy brakuje
-,--
Darmowa dostawa!
Suma
0,00 zł
Cena uwzględnia rabaty
🎉 Szybka wysyłka zabawek i ekspresowe e-booki – kupuj wygodnie na Alturio.pl! Chcesz złożyć zamówienie z dostawą do inego kraju UE? Skontaktuj się z nami – chętnie pomożemy!
- Szukaj
- Moje konto
- Ulubione
-
Koszyk
0
-
Koszyk (0)Koszyk jest pustyDo bezpłatnej dostawy brakuje -,--Darmowa dostawa!Suma 0,00 złCena uwzględnia rabaty
-



Imperium McKinseya. Ukryte wpływy najpotężniejszej firmy konsultingowej świata
Symbol:
Dostępność:
Mało
2
szt.
80.13
Zamówienie telefoniczne: 576019971 Zostaw telefon
Wysyłka w ciągu:
24 godziny
Cena przesyłki:
15.99
- Paczkomaty InPost 15.99
- Kurier 16.99
Kod kreskowy:
EAN:
9788382313963
McKinsey & Company to najbardziej prestiżowa globalna firma konsultingowa, zarabiająca miliardy dolarów na maksymalizacji zysków i zwiększaniu efektywności dużych korporacji i rządów. Zapewnia, że jej misją jest uczynienie świata lepszym miejscem, a jej reputacja przyciąga najbardziej utalentowanych absolwentów uczelni z całego świata. Jak jednak naprawdę działa McKinsey & Company?
Rady McKinseya sprowadzają się zazwyczaj do drastycznego cięcia kosztów. Współpracuje z agencjami rządowymi oraz konkurującymi ze sobą firmami, ale zaprzecza, że stanowi to konflikt interesów. Wymownym przykładem było doradzanie chińskiej firmie inżynieryjnej w budowie sztucznych wysp służących jako bazy dla chińskiej marynarki wojennej przy jednoczesnym inkasowaniu milionów dolarów od Pentagonu, którego głównym zadaniem jest przeciwdziałanie agresji Chin. Dzięki umowom o zachowaniu poufności McKinsey przez lata unikał nadzoru opinii publicznej mimo doradzania m.in. koncernom tytoniowym i producentom e-papierosów czy firmom ubezpieczeniowym, którym zalecał maksymalne utrudnianie dochodzenia roszczeń przez ofiary wypadków, wykorzystywał swoje kontakty w rządzie Stanów Zjednoczonych w celu osłabienia nadzoru państwa nad firmami finansowymi z Wall Street oraz przyczyniał się do korupcji w krajach rozwijających się takich jak Afryka Południowa. A to jedynie wybrane przykłady.
Bogdanich i Forsythe, stosując zasadę #1 w dziennikarstwie śledczym: „Podążaj tropem pieniędzy", przedstawili dewastujący obraz firmy, której działania często przyczyniały się do nierówności społecznych i ekonomicznych, sprzyjały korupcji i czyniły świat bardziej niebezpiecznym i niesprawiedliwym.
Kopalnia informacji... Książka opisuje firmę goniącą za zyskami, głoszącą ewangelię redukcji zatrudnienia i offshoringu, kierowaną przez ludzi pozbawionych jakichkolwiek zasad moralnych. Klarowny i druzgocący obraz filozofii zarządzania, która w minionych 50 latach doprowadziła do upadku stabilnej amerykańskiej klasy średniej.
—„The New York Times Book Review"
Dwóch znakomitych dziennikarzy śledczych rozbija mur tajności wzniesiony przez jedną z najbardziej wpływowych firm na świecie. Książka przedstawia odkrywczy - i zatrważający - obraz potężnej organizacji, której działania zaprzeczają propagowanej przez nią idei.
—Jane Mayer,autorka książek The Dark Side oraz Dark Money
Bogdanich i Forsythe ukazują, jak McKinsey, zamiast optymalizować dobrobyt społeczny, optymalizuje korporacyjne zyski i pogłębia chciwość. W swojej działalności firma niezwykle skutecznie upowszechnia korporacyjne występki i przyczynia się do wzrostu nierówności ekonomicznych w Ameryce. Hipokryzja, chciwość, bezsensowne slajdy w PowerPoint, pomaganie i nakłanianie do przestępstw największych światowych trucicieli i firm farmaceutycznych. Lektura każdej strony gotowała we mnie krew.
— Joseph E. Stiglitz,laureat Nagrody Nobla w dziedzinie ekonomii z 2011 r., profesor Uniwersytetu Columbia
Książka zawiera dewastujący opis wpływów McKinseya na najwyższe szczeble władzy rządowej i korporacyjnej. W zadziwiająco szczegółowy sposób Bogdanich i Forsythe przedstawiają, jak McKinsey wspomagał szkodliwe działania wielu firm i agencji rządowych, od amerykańskich producentów opioidów po rosyjskich oligarchów i państwowych monopolistów, włącznie z oskarżonym o zlecenie zabójstwa saudyjskim księciem Mohammedem bin Salmanem. Cały czas głosił przy tym z dumą, że czyni świat lepszym miejscem. Książka jest majstersztykiem dziennikarstwa śledczego.
— James B. Stewart, autor książki Den of Thieves oraz profesor katedry dziennikarstwa biznesowego im. Bloomberga na Wydziale Dziennikarstwa Uniwersytetu Columbia
WALT BOGDANICH - dziennikarz śledczy „The New York Timesa". Trzykrotnie wyróżniony Nagrodą Pulitzera i czterokrotnie Nagrodą George'a Polka. Przygotowywał reportaże dla telewizyjnego programu „60 Minutes", stacji ABC News i „The Wall Street Journal". Ukończył University of Wisconsin licencjatem z nauk politycznych oraz Ohio State University jako magister dziennikarstwa. Mieszka w Port Washington w stanie Nowy Jork.
MICHAEL FORSYTHE - dziennikarz śledczy „The New York Timesa". Pracując w agencji Bloomberg, należał do zespołu wyróżnionego Nagrodą George'a Polka w 2013 roku. Weteran amerykańskiej Marynarki Wojennej. Ukończył Georgetown University licencjatem z ekonomii międzynarodowej oraz Harvard University jako magister orientalistyki. Mieszka w Nowym Jorku.
Tytuł oryginalny: When McKinsey Comes to Town: The Hidden Influence of the World's Most Powerful Consulting Firm
Tłumacz: Marek Rostocki
Wysokość:
233 mm
Szerokość:
158 mm
Wydawnictwo:
MT Biznes
Autor:
Walt Bogdanich, Michael Forsythe
Rok wydania:
2024
Liczba stron:
400
Oprawa:
miękka ze skrzydełkami
Format:
15.8 x 23.3 cm
Numer ISBN:
978-83-8231-396-3
Data premiery:
2024-04-16
Dane producenta
MT Biznes sp z o.o
Jutrzenki 118
02-230 Warszawa
Poland
665055813
handlowy@mtbiznes.pl
-
Polecane
-
Podobne produkty