Koszyk (0)
Koszyk jest pusty
Do bezpłatnej dostawy brakuje
-,--
Darmowa dostawa!
Suma
0,00 zł
Cena uwzględnia rabaty
🎉 Szybka wysyłka zabawek i ekspresowe e-booki – kupuj wygodnie na Alturio.pl! Chcesz złożyć zamówienie z dostawą do inego kraju UE? Skontaktuj się z nami – chętnie pomożemy!
- Szukaj
- Moje konto
- Ulubione
-
Koszyk
0
-
Koszyk (0)Koszyk jest pustyDo bezpłatnej dostawy brakuje -,--Darmowa dostawa!Suma 0,00 złCena uwzględnia rabaty
-



Fotka. O zdjęciach i mediach społecznościowych
Symbol:
Dostępność:
Mało
4
szt.
37.11
Zamówienie telefoniczne: 576019971 Zostaw telefon
Wysyłka w ciągu:
24 godziny
Cena przesyłki:
15.99
- Paczkomaty InPost 15.99
- Kurier 16.99
Kod kreskowy:
EAN:
9788366147942
„Fotografię społecznościową rozumiem nie tyle jako stadium w rozwoju fotografii albo jako awans amatorskich zdjęć błyskawicznych w hierarchii fotograficznej, ile jako przemianę o większym zasięgu - dotyczącą wyrażania siebie, pamięci i tego, co społeczne. Przeciwstawiam się zatem tendencji panującej wśród krytyków do przyglądania się najpierw gadżetom - do rozpoczynania od rzeczy, w najbardziej dosłownym sensie. Dyskusje o zdjęciach społecznościowych rzadko wykraczają poza obszar urządzeń i platform, szczegółów technicznych - tego, której firmie się udaje, która ponosi porażkę, kto inwestuje i kto kogo kupuje. Tymczasem myślenie o fotografii społecznościowej po prostu jako fotografii wykonywanej urządzeniami przenośnymi, albo fotografii w mediach społecznościowych, jest myśleniem zbyt prostym, dosłownym i technocentrycznym. W zamian proponuję rozumienie fotografii społecznościowej jako praktyki kulturowej, zwłaszcza sposobu widzenia, mówienia i uczenia się."
fragment książki
„Tak jak O fotografii Susan Sontag, na którą świadomie jest odpowiedzią, Fotka jest zwięzła, mało w niej czułości i brak obrazów. Bo jeśli przeciętne zdjęcie jest coraz bardziej głupie, fotografia tym bardziej się liczy; społeczna fotografia, jak ujmuje to Jurgenson, doprowadziła do »fuzji mediów i ciał«, która sprawia, że każdy, kto chadza do galerii sztuki, jest cyborgiem."
- Jason Farago, „New York Times" („Top Art Books of 2019")
„Nathan Jurgenson to Susan Sontag pokolenia selfie - donośny, klarowny i ważny nowy głos w krytyce kultury. W Fotce przedstawia przełomową analizę tego, jak fotografia zmieniła się w epoce mediów społecznościowych i jak zmienia nas. Każda strona tej książki napakowana jest wnikliwymi, inteligentnymi spostrzeżeniami."
- Mia Fineman, kuratorka działu fotografii w Metropolitan Museum of Art, autorka Faking It: Manipulated Photography Before Photoshop
„Jurgenson twierdzi, że w dzisiejszym oceanie obrazów tradycyjne sposoby, w jakie patrzyliśmy na fotografie, są przestarzałe. I proponuje nowy sposób ich rozumienia, w którym jest »mniej historii sztuki, a więcej teorii społecznej«."
- Taylor Dafoe, „artnet News"
„Jurgenson to naprawdę dobry przewodnik po naszych czasach."
- „Times Literary Supplement"
Wydawnictwo:
Karakter
Autor:
Nathan Jurgenson
Rok wydania:
2021
Liczba stron:
176
Oprawa:
miękka ze skrzydełkami
Format:
13.0 x 20.7 cm
Numer ISBN:
978-83-66147-94-2
Data premiery:
2021-10-08
Dane producenta
Wydawnictwo Karakter
Grabowskiego 13/1
31-126 Kraków
Poland
511630317
kontakt@karakter.pl
-
Polecane
-
Podobne produkty
34.29